Det går bra för Kronofogden

"Det totala antalet skulder i hela Sverige för personer mellan 0-25 år ökade under 2008 med fem procent. De län som har flest unga med obetalda skulder är Västra Götaland och Jönköping med tolv procent. Precis bakom återfinns Värmland där siffran är elva procent."

Så skriver SVT:s Rapport och lägger till en hel del annat i sina sändningar. Bl a att företagen är drabbade. Och det skiter ju jag blankt i. Om privatpersoner säger man  det vanliga om skuldfällor och mobiltelefoner och annat. DET ÄR DITT FEL!

Att samhället själv med sitt flaggskepp Försäkringskassan gör folk till Kron(fogde)vrak nämns inte. Och varför skulle man? Så länge frånskilda farsor styrps är allt i sin ordning.

Men jag gratulerar Kronofogden. Ju mer skulder, ju mer arbetstillfällen hos fogden. Eller? Eller tänk om datorerna har tagit över... Så är det nog, ingen mänsklig hjärna skulle få ihop den matematiken som samhället bedriver mot sina manliga medborgare. 

I morgon ska jag söka arbete. Min privata arbetsförmedling tycker att jag ska skicka intresseanmälningar till olika ställen. Jag tror att jag skickar en till Kronofogden. Jag har ju åtminstone erfarenhet av deras verksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0