Folk stör.

Var och handlade med  hustrun idag i det stora köpcentrat, eller centrumet, som de själva föredrar att kalla sin miljardombyggnad. Utanför stod två ledande moderater och delade ut propaganda till söndagens val. Jag gjorde klart för dem att jag inte deltar i bluffval och gick vidare. Ett tjugotal meter längre fram stod en kärring från IOGT och delade ut lappar och uppmanade folk till att inte köpa ut alkohol till sina tonåringar. Jag skulle just uppmana henne till att inte sälja sex till sina tonåringars kompisar till underpriser om inte hustrun hade dragit i mig och tvingat mig mot apoteket.

Vilken jävla kärring! Inte hustrun alltså, jo förresten hon med när hon inte låter en skäll ut folk i fred, men jag syftar förstås på  IOGT-häxan. Hon måste ju följaktligen utgå från att alla är presumitva langare efterso mhon går fram till alla människor. Och då utgår jag från att hon är en presumtiv hora, jag är övertygad att hon till och med hade verktygen på sig.

När vi en halvitmme senare gick ut var moderaterna försvunna. Så länge orkar borgarna arbeta för sin sak och så kräver dom att andra ska jobba heltid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0