Alla måste skriva om Jan Guillou

Alltså även jag, trots att min utrikespolitiska sfär slutar på Netto. Där träffar jag mer utlandsfödda än på Ica, så jag brukar gå dit för att bilda mig en uppfattning. Jag tror att alla utrikesfödda är lika fattiga som jag, eftersom dom handlar där. Jag är också utlandsfödd, liksom Jan Guillou. Men Guillou har skrivit att han inte gillar hemspråksundervisning, därför har det gått så bra för honom. Jag tror honom. Det är bara för att han inte hade ett par extra timmar franska utanför skoltid som han blev den han blev. Nu har han råd att handla på Ica.

Men var Jan Guillou en rysk spion? Det har jag ingen som helst aning om. Det tror jag inte att så många sakkunniga har heller. Men att han blev förvånad när Expressen visade upp en Säporapport för honom där det framgick att hans gamle kompis hade förrått honom säger en hel del om Guillou som undersökande journalist. Finns det någon i hela Sverige som har skrivit mer om Säpo än Guillou? Hur mycket han egentligen vet, eller hur mycket han hittar på, det kan jag inte heller svara på, men att han inte ens orkar  ta reda på vad som skrivs om honom själv är väl konstigt. 

Och vad skulle ryssen med en sån rapportör till?

Kommentarer
Postat av: Dwight

Ja en fråga jag ställer mig är vilka statshemligheter KGB trodde att en 22-årig journaliststuderande skulle kunna förse dom med.

2009-11-02 @ 13:41:46
URL: http://dwights13.blogspot.com/
Postat av: Ljuramannen

Ja, den frågan har tydligen Jan Guillou helt befogat även ställt själv...

2009-11-02 @ 15:43:35
Postat av: Hagebykvinnan

...Jan Guillou. Så, nu har jag också skrivit om Jan Guilou. Inte fick jag nån hemspråksundervisning heller, min finska mormor var angelägen om att jag skulle lära mig svenskan så jag kunde få ett jobb, kanske... fast jag har inte råd att handla på ICA Kvantum för det.



Vi ses på fattiga-riddare.se

2009-11-02 @ 17:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0