HellsAngels/Intrum Justitia

NT idag:

"- Jag anser att Hells Angels och den sortens kriminella organisationer ska förbjudas. I dag ger inte lagstiftarna oss redskap att bekämpa dem, säger chefsåklagare Torsten Angervåg."

HA håller på med indrivningsverksamhet. Den som har råkat ut för det vet hur förnedrande det kan vara. Jag vet. Intrum Justitia var här förra veckan med en delgivning.

Jag ser ingen som helst skillnad i principen att hyra in torpeder. Om jag inte kan betala min elräkning till Eon, säljer de skulden till Intrum Justitia som lägger på så mycket de själva vill. Trots att man erbjuder Intrum en avbetalningsplan är svaret nej, "Vi ska ha våra stålar den 30:e annars..."

Det spelar ingen roll om du själv har orsakat din skuld eller om en högre makt har bestämt att just du ska knäckas. På det sättet har Hells Angels högre moral. De bestraffar inte folk för att de skiljer sig eller är okristliga i allmänhet, vilket det övriga samhället gör. Innan Hells Angels söker upp dig, bör du ha en hel del eget skit bakom dig, Intrum kan drabba vilken medelsvenne som helst.

Tänk den dag när man ser följande notis i tidningen:

"- Jag anser att Försäkringskassan, Intrum Justitia och den sortens kriminella organisationer ska förbjudas. I dag ger inte lagstiftarna oss redskap att bekämpa dem, säger chefsåklagare Torsten Angervåg."

Då kanske vi kan börja prata om demokrati i detta land!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0