Skuldsättningens ABC-bok

Bloggkollegan Resurspank har gjort en sammanställning av skuldfrågan, en sorts "Hur det fungerar-kurs" som jag varmt rekommenderar. För en gångs skull har denne annars rätt giftige dam inte lagt in några egna värderingar i redogörelsen, utan baserat sin lilla lilla lärobok enbart  på faktacitat från Kronofogden, Regeringskansliet och några till.

Skitbra Resurspank! Fortsätt i samma stil! Nä, förresten, gör inte det... En faktasamling räcker. Nu kan du istället fortsätta att vara förbannad på eget bevåg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


pingat på intressant.se och Twingly


Dela

Kommentarer
Postat av: Mannan

Mm. Nu är det helg. Jag ska inte ägna mig åt fakta alls, jag lovar! Bara lyssna på gamla godingar :)



Kul att fler än jag har Blå Tåget i färskt minne. Det var väl annars Ebba Grön som snodde uppmärksamheten med Staten och kapitalet?

2010-03-26 @ 16:07:53
URL: http://resurspank.blogspot.com
Postat av: Ljuramannen

Det Ebba Grön gjorde var helgerån! Týckte jag åtminstone då det var krig mellan punkare och oss gammalproggare. Generationsklyftan var stor, punkarna var 17 och jag själv 20...

2010-03-26 @ 17:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0