Tillväxt

Fredrik Reinfeldt tycker att vissa av länderna som var med på klimatkonferensen inte fullt ut vill satsa på klimatfrågan utan låter den ekonomiska tillväxten gå före.

- När det gäller Kina är inställningen att tillväxt går före allt annat, säger han till SVT.

Bra Reinfledt! Äntligen en som ansluter sig till Ljuramannens miljöagenda, den som ni kunde läsa om i förra inlägget, orkar ni inte scrolla ner några centimeter kan ni tycka här. 

Nu gäller det för dig att dels övertyga de övriga 193 länderna och dels ditt eget parti som inte gör mycket annat än tjatar om ekonomisk tillväxt och att den måste öka. Men ge inte upp Fredrik, jag står bakom dig!

Förresten, du har inte lust att ringa till Arbetsförmedlingen i Norrköping medan du ändå håller på? Dom skrev i förra veckan och ville sätta in mej i fas tre i Jobb- och Utvecklingsgarantin. Du kan säga att jag behövs i miljörörelsen för sänkt tillväxt och mot onödig produktion av varor, tjänster och utsläpp. Jag tror att dom lyssnar mer på dig än på mig. Din kompis Anders Borg har ju redan personligen till mig i radio sagt att det inte lönar sig för mig att jobba.

Sedan skulle du kunna spara in en del tjänster på AF genom att inte kalla dit alla lytta och halta och cancersjuka som det ändå inte är nåt med. Du försvarar er arbetslinje med att alla ska prövas för arbete, vilket innebär att dom som redan har prövats och visat sig komplett odugliga för både sin och samhällets tillväxt ska masa sig till AF där man enligt min matematik endast kommer att anställa en massa byråkrater som kommer att konstatera att den där begåvningsreserven är precis så obrukbar som alla andra undersökningar redan har visat.

Och det i sin tur är inte tillväxt i någon mening. Det låter som en avart av den socialdemokrati ni själva hela tiden har varnat för. Nä, Fredrik, lär dig av Ljuramannen, rädda jorden, lägg dej ner och sov!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .
Dela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0