Jan Godman... igen... men förhoppningsvis för sista gången

Efter mitt senaste inlägg valde Jan Godman att gömma sig för både mig och sin chef, dock hade han hört av sig  till min exhustru och läst upp post mellan överförmyndaren och honom. I stället för att kontakta sin chef, kontaktar han alltså exhustrun. Detta tyckte även Överförmyndaren var ett märkligt beteende. Efter en vecka hörde han av sig till henne och sa att han skulle fortsätta som god man. Då ville jag åter igen ha ett samtal med honom. Det var över en månad sedan. I söndags skrev jag ett brev till Överförmyndaren med de inledande orden "Nu har jag fått nog" och därefter en text där ord som pajas, teater och myndighet som skyddar lögnare förekom.


Igår fick jag ett brev från Överförmyndaren där man bland annat kan läsa följande:


"Vi har valt att byta god man eftersom situationen har hamnat i ett låst läge och vi anser därför att det är bättre att man börjar om med nya krafter."


Nu hoppas jag att det är så. Jag vill nämligen så gärna skicka ett julkort till Jan Godman och tacka för ett gott samarbete och önska honom lycka till i hans fortsatta liv. Jag vill tala om att han ska lämna det negativa, gå stärkt vidare och se de positiva bitarna med att ha lämnat sitt uppdrag. Till det positiva kan han bland annat räkna det faktum att hans hus fortfarande står oskadat kvar på samma ställe som förr.

Kommentarer
Postat av: Rune

Julkort, en liten "foot-in-the-butt" kan du väl ge honom, det är han väl värd ;-)

2009-11-24 @ 14:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0