Katarina Brännström mot Ulrika Ring och ett 80-tal till.

Allas vår Ulrika på InsolvensStockholm har nyss haft några intressanta ordvändningar med Katarina Brännström om överskulsättning. Något jag bara vill säga och be andra att ta del av. Bloggen Moderater i civilutskottet har också haft en livlig debatt, med ett 80-tal olika inlägg.

Katarina Brännström hör till den moderatgruppen som "är engagerad politiker av just det skälet att jag bryr mig om den lilla människan i samhället." 
 
Och det låter väl bra. MEN: Alla politiker måste börja nästa påstående med ett men, annars blir det ingen politik av det. Så även i fallet Katarina: 

"Men alla människor har ju att hålla sig till regler, lagar och överenskommelser. Om lagarna är orättfärdiga så ska vi ändra dem, men vi måste också se till helheten. Alla som tar ett lån är ju inte offer, alla inkassobolag är inte bovar, enkelt uttryckt."

Nä just det! Allting har en ände utom korven som har två, och vips så sitter vi i riksdan! MEN: Jag ska inte blogga och ha mig i onödan, gå in på Ulrikas sida och via den till Moderater i civilutskottet samt Katarina Brännströms egen blogg och bli häpna, förstummade eller... ja vad vet jag. Här hittar ni Ulrika i alla fall.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

 Dela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0