Heja IFK och Baltikums sömmerskor!

Min hemstads forna stolthet heter IFK Norrköping. Numera balanserar klubben på nedflyttningsstrecket från Superettan till division 1.

 

Annat var det för ett par år sedan, då gick laget upp i Allsvenskan och detta firades med pompa och ståt. En ombyggnad av stadens fotbollsarena påbörjades och idag kan  staden stoltsera med ett ett mediokert fotbollslag som spelar på Sveriges kanske modernaste och dyraste arena.

 

Sånt här skapar problem och jag ska inte tråka ut ärade läsare med för många detaljer om varken fotboll eller kommunala turer fram och tillbaka, den fotbollsintresserade hittar nog annat mer läsvärt och tillförlitligt vad fotboll beträffar än just min blogg.

 

Nu är det dock så att IFK:s ordförande Peter Hunt har lovat att rädda sin klubb genom att skjuta till 20 miljoner kronor ur egen ficka. Egen...

 

Peter Hunt är vd och ägare till företaget Trading House som hyllas i denna artikel. En duktig kille som har sömmerskor som slavar åt honom i Kina, Polen och Estland och säkert några låglöneländer till.

 

Nu är det bara att gratulera Peter Hunt och IFK och önska att han sätter lite press på sina sömmerskor i bananrepublikerna så våra pojkar här hemma kan fortsätta att sparka boll. Skulle han marknadsanpassa deras svältlöner lite till eller hitta några som syr ännu billigare kanske vi skulle ha råd att byta ut IFK:s medelmåttor mot riktiga spelare. Undrar ur många baltsömmerskor det går på en Zlatan?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

 Dela

Kommentarer
Postat av: Inspirera

Nämen nu är du nog lite ...hmmm...bitter igen. Slatan måste ha sina kostymer så han kan fixa fotbollsplanen i rosengård. Jag menar det är råttor och andra gosiga djur som kryper och klafsar runt i ansiktet på bebisarna där, men självklart kommer en fotbollsplan med belysning först. Så det är väl ett win win grej som gynnar några får när dessa syende tanter fixar.

och inte är jag bitter enbart lite besk så där lagom du vet :)

2010-01-21 @ 16:20:39
URL: http://inspirera-inspirera.blogspot.com
Postat av: Ljuramannen

Bitter? Jag igen? Jag värnar ju om de baltisk-polsk-kinesiska sömmerskornas arbetstillfällen! Ju mer fotboll, ju mer reklam för deras madrasser syns det på läktarna, folk köper mer madrasser och Peter Hunt kan öppna några slavfabriker till, han kanske till och med kan anställa barn, om han redan inte gör det, som i sin tur tryggar försörjningen för sina stackars familjer.



Jag är som Hunt, jag vill sätta hela världen i arbete, bara jag slipper att jobba själv.



Nä, bitter vill jag nog inte kalla dig heller, snarare sanningsenlig.

2010-01-21 @ 17:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0