Jag ska hämta min storebror! Han ska ge dej på moppe!

Jag hade egentligen tänkt att sluta göra mig rolig över Hells Angels etablering i min hemkommun. Och det tänker jag göra också, för det jag läste i dagens lokalpravda gjorde mig inte ett dugg road, jag blev rädd. Eller förresten, lite road blev jag:

 

- Jag är förvånad över att Hells Angels tar en mc-klubb under sina vingar som är så sargad och svag, säger Anne Asp chef för kriminalpolisen i Norrköping.


Låter som en småskoletjej, ”Du ska inte tro att jag är rädd för dej, jag känner en som är mycket starkare än du!” För att i nästa andetag hota med att hon ska hämta sin storebror och sina kusiner:

 

Hon menar vidare att oavsett vilket namn det står utanför lokalen kommer polis tillsammans med andra myndigheter - som försäkringskassan, skattemyndigheten, kommunen och kronofogden - att göra det svårare för de kriminella att fortsätta sina invanda liv.

 

Och det är här jag blir rädd. Jag har inte haft särskilt mycket otalt med polisen och är således inte särskilt rädd för dem heller. Men när man hotar med kusinerna i den statliga storfamiljen, då finns all anledning att bli oroad. Eller kan det rent av vara så att försäkringskassan, skattemyndigheten, kommunen och kronofogden inte längre har tid för mig och andra rättshaverister, eftersom man måste gillra fällor för folk med tvåhjuliga fordon?

 

Hells Angels, Akta er! Några konstaplar tycker jag inte ni ska ta så allvarligt på men när staten sätter in dom tuffa grabbarna och tjejerna, då kan det bara gå åt helvete! Fråga en som har fått sitt liv totalkraschad av denna DDR-inspirerade stormaffia.

 

Skulle gärna vilja veta hur försäkringskassan, skattemyndigheten, kommunen och kronofogden kommer att särbehandla just motorister. Om de redan inte finns i deras klor, vilka konstigheter kommer man då att hitta på? Något annat kan jag inte få det till än att om försäkringskassan, skattemyndigheten, kommunen och kronofogden ska sätta in extrainsatser mot moppepojkarna, måste man provocera fram oegentligheter som inte redan finns i deras papper.


Och för att ytterligare öka förvirringen drar kärringen till med följande:


Anne Asp anser ändå inte att allmänheten behöver vara orolig för att Hells Angels nu finns i Norrköping.

- Hells Angels brukar inte störa allmänheten utan det handlar om uppgörelser med andra kriminella.


Anne Asp, hur ska du ha det? Är dom farliga för oss vanliga gråsossar eller inte? Om inte, varför då detta ståhej? Ägna er åt de verkliga terroristerna istället! Eller syftar du med begreppet andra kriminella på just försäkringskassan, skattemyndigheten, kommunen och kronofogden?


 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Dela

Kommentarer
Postat av: Peter Schjerva

Välskrivet och utmärkt upplagt inlägg. Genom retorik och filosofi avväpnade du polismaktens argument!



Peter Schjerva

http://www.payback.name/#tanke

2010-01-05 @ 15:00:04
URL: http://www.payback.name/#tanke
Postat av: Michael Gajditza

Hej! Sitter o surfar kors o tvärs på fredagseftermiddagen och så landade jag här och läste vad du skrivit. Tänkte jag skulle lämna en länk till en JO-anmälan som jag lämnade in just i den fråga du tar upp. Här är adressen till anmälan; http://blogg.aftonbladet.se/21909/2008/06/852685



Mvh



Micke Gajditza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0