Vi har inget Cafe Opera eller Se & hör. Men vi har Hells Angels och NT!

Ljuramannen fick idag ett par berömmande ord från lite oväntat håll, nämligen MC-organisationen ABATEs och Bikerpartiets nättidning Payback. Tack för uppmuntran Peter!

Det jag hittills har roat mig med har ju varit att jämföra inkasserare och inkasserare, HA och de övriga, och tyckt att det har skrivits mer om lovligt om brott som aldrig tycks äga rum. Men nu börjar jag på allvar undra hur det står till med proportionerna av rapporterandet. Idag har man för bara en timme sedan i NT kommit med det senaste kändisskvallret. I kväll hade man tydligen en bjudning eller galamiddag av nåt slag hos HA och givetvis är både polisen och NT där. Polisens närvaro förstår jag, eftersom de bor vägg i vägg med HA och slipper därmed slösa på bensin till att ta sig t ex till Ljura (2,5 km) och reda ut förhållandena med min sönderslagna backspegel.

Men Norrköpings Tidningar... Nästa gång vill jag ha ett reportage från insidan och inte bara bilder på polisbilarna utanför, dom har vi redan sett. Nä, lite skvaller à la Se & Hör, vilka som var där, lite kändismingel, hur festblåsorna såg ut och om man drack Veuve Clicquot Ponsardin som välkomstdrink, något franskt mörkt rödvin till köttet, eller rent av hembränt till kaffet. När vi nu har riktiga kändisar i denna byhåla vill vi även veta hur man ska bete sig när man blir bortbjuden nästa gång.

Tyckte att sign "Jimmys" fundering  på kommentarsidan till artikeln var befogad när han undrade om polisen inte kunde gå till grannen utan var tvungna att ta bilen...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
Dela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0