Farliga hemmapappor

Har fått en ny favoritkomiker. Glöm Hasse å Tage, Killinggänget och alla RAW-pajsare. Min nya favorit heter Eva Sternberg och är familjeterapeut.

Nu är det tyvärr så att Eva Sternbergs humor är av det ofrivilliga slaget och att det faktiskt finns folk i detta land som på fullt allvar tror på det hon säger. Att Expressen låter henne publicera sig på debattplats istället för bland nöjen är anmärkningsvärt. Det faktum att ingen ansvarig på samma tidning kräver att hon spärras in på livstid är ett brott mot god journalistisk sed.

I veckan publicerade hon en debattartikel i Expressen där hon hävdar att olycksfrekvensen bland spädbarn har ökat med 30 % på grund av hemmavarande pappor.

Dock blir hon ifrågasatt rätt ordentligt i TV4:s Nyhetsmorgon, MÅSTE SES! DETTA ÄR HUMOR PÅ HÖG NIVÅ!

(Skulle inte länken fungera, TV4:s länkar beter sig lite konstigt har jag märkt, gå in på TV4:s Nyhetsmorgon och leta fram klippet Debatt om "farliga hemmapappor". )

Professor Annica Dahlström som Sternberg refererar till blir i sin tur ifrågasatt i den här artikeln från DN.

Lördagshumor, visst. Men sanningen är att jag själv och många pappor i min sits har träffat på ett antal kärringar från Eva Sternbergs humorlabb. I verkligheten är dom inte alls lika roliga. Än mindre roligt är det att familjerätt, socialtjänst, Barn- och Ungdomshabilitering och några instanser till utan undantag tycks bestå av liknande evasternbergare. Men man ska ju inte dra alla över en kam sägs det. Jag tror att jag gör det ändå, men bara den här gången, eller tills någon svarar med någonting som kullkastar min tes.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

 Dela

Kommentarer
Postat av: Robert

Sanslöst sjukt, finns det inga vuxna människor som kan ta hand om den här kvinnan? Jag vet att mentalvården monterats ned, men måste de låta dårarna härja så här fritt?

2010-03-27 @ 20:41:21
URL: http://systemsnyltarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0