Jobbansökan

Härom dagen skickade en god vän ett jobbförslag till mig som hon hade sett i en platsannons hos Arbetsförmedlingen. Hon tyckte uppenbarligen att jag var rätt man för jobbet och visst, lite smickrad känner man sig ju när vännerna uppskattar ens kvalifikationer. Läste en gång till:

Aktiv Delgivning bedriver rikstäckande delgivningsverksamhet på uppdrag av inkassobolag. Då våra uppdrag ständigt ökar söker vi nu flera platsombud runt om i Sverige.

Vi söker nu en delgivningsman i Norrköping m. omnejd.

Du skall besöka privatpersoner i bostaden för att överlämna en delgivningshandling. Arbetet är flexibelt men arbetstiderna är övervägande kvällar och helger .



Läste för säkerhets skull genom kvalifikationskraven ytterligare en gång och upptäckte att man i Sverige verkligen satsar på meriter.

"Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet.

Våra krav är tillgång till bil, god lokalkännedom och ett gott ordningssinne.

Ersättning utgår per lyckat uppdrag."



Så varför inte, tänkte jag och formulerade en ansökan:


Härmed söker jag platsen som delgivningsman.

Jag har en gedigen erfarenhet av delgivingar, har själv fått ett oändligt antal dylika under mitt liv. Därmed kan man även säga att jag har stor erfarenhet av delgivningsmän, har studerat deras arbete ingående och lärt mig fällorna de gillrar för sina offer, samt de gropar de sjäva faller i. Och jag måste säga att de flesta av Era anställda inte imponerar nämnvärt på en luttrad man med livserfarenhet. Anställ mig omgående!


Tillgång till bil skriver ni, det har jag tyvärr inte men däremot en motorcykel. Tro mig, en delgivning brukar av någon anledning gå mer smidigt med motorcykel, i synnerhet när man parkerar den utanför den delgivnes dörr. Era arbetstider passar mig utmärkt eftersom jag inte tål dagsljus.


Lokalkännedom har jag, men i detta fall vill jag påpeka det omvända förhållandet, nämligen att lokalbefolkningen har kännedom om mig. Jag har ett rykte i Norrköping med omnejd som räcker en bra bit utanför länsgränsen och som kommer att ge era delgivningar exakt den pondus och kraft Ert spirande lilla företag behöver. Hittills har jag både givit och delgivit det lokala patrasket det de förjänar flera gånger än nog och detta förfarande tar jag givetvis med mig till Er serviceverksamhet. Vad vill ni ha? Knogjärn eller Ak4? Brand eller bilolycka? Jag garanterar att budskapet går fram och att gäldenären inte bara blir delgiven utan även betalar snällt när förfallodatumet säger pling i lilla telefonalmanackan.


Ordningssinne förstår jag att ni vill ha. Låt oss säga så här: Jag glömmer aldrig ett jobb jag åtar mig. Jag glömmer heller ALDRIG ett ansikte.


Ersättning utgår per lyckat uppdrag skriver ni. Och vad hade ni annars tänkt er? Skärpning för helvete, eller ska ni lära mej ABC-boken också?

 

Sådär, då var vi överens. Alltså kommer mitt arbetsprov om tre dagar, vilket innebär att om jag tills dess inte har hört ett rungande ja-svar på min ansökan kommer företaget AKTIV DELGIVNING GBG AB på ERIKSBERGSTORGET 11 i GÖTEBORG få en delgivning som heter duga. Själva jobbet börjar jag på tisdag nästa vecka så ni vet.


Vänliga hälsningar


Ljuramannen


Vars identiter och övriga personuppgifter ni ska ge blanka fan i så länge han sköter sitt jobb till vår gemensamma belåtenhet.


Tror ni att jag får jobbet?


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Dwight

Vackert som sommarens ängar...

2009-12-03 @ 09:28:12
URL: http://dwights13.blogspot.com/
Postat av: Rune

Tyvärr Ljuramannen det kan falla på några missade detaljer såsom:



- Har du över under 50 i IQ

- Har du skinnkläder

- Är du överviktig

- Har du skägg och hästsvans

- Har du en fet jänkartruck med svarttonade rutor

- Har du ett antal kompisar med likartat utseende

- Har du utbildning inom anatomi så du vet vilka ben som gör ondast att knäcka



Om inte ovanstående frågor kan besvaras med ett rungande JA tillsammans med dina egna angivna kriterier enligt ovan, ja då har du ingen framtid hos oss tyvärr.



/Inkassomaffian via delgivningsdårarnas förbund

2009-12-03 @ 09:30:57
Postat av: affe

Hmmm kanske nått för mig:



1: jag är överviktig

2: Skägg har jag

3: cheva har jag

4: Kompisar också

5: har jobbat inom vården

6: fan också iQ på 65 har jag...där sprack det :(



//Affe

2009-12-03 @ 11:47:56
URL: http://affesblogg.blogspot.com/
Postat av: Ljuramannen

Tror att mina chanser stiger med Runes lista, eftersom det enda jag inte har är bilen, men det skrev jag ju om i ansökan.

Utbildning inom anatomi har jag inte men däremot praktisk erfarenhet av benknäckning som i detta fall borde väga tyngre. Hur mycket mitt IQ är vet jag faktiskt inte. Jag skulle göra ett IQ-test på nätet en gång men gav upp eftersom jag tyckte det var för svårt.

2009-12-03 @ 12:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0