Hälsovårdsnämnden räddar uteliggare

Frälsningsarmén i Norrköping stänger sitt soppkök efter att kommunens inspektör kallat det trångt och svårt att hålla rent. Över två miljoner skulle det kosta för Frälsningsarmén att renovera köket så det duger åt kommunen. Bl a saknas särskilda upppackningsrum, personaltoalett och särskilt rum för brödbak. Vilken uteliggare skulle kunna äta mat som lagas under sånt snusk?

För inte alls länge sedan förgiftade Lidls personal maten vid sina sopcotainrar, troligen med samma omtanke om uteliggarna i bakhuvudet. Lidl och Norrköpings miljöinspektör Vesna Karanovic har olika vägar att svälta sina uteliggare med men målet lär i slutändan bli densamma.

Apropå hälsovårdsinspektörer förstår jag inte hur man i Ljura kan tillåta ett cafe för hundägare där man fikar med sina telningar i samma rum när hundar i allmänhet är förbjudna i offentliga lokaler. Inte heller hur samma korv kan rulla på samma varma häll på OK eller Pressbyrån dag ut och dag in. Nu har jag visserligen valfriheten än så länge att låta bli att köpa denna korv, så det är nog min framtid som kommunen värnar om.

Vesna, håll soppköket rent, jag kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0