Äntligen valdag! Då får man spela banjo.

Idag röstar svennarna på sina kandidater till EU-parlamentet. Det var på tiden!

Själv tycker jag att banjomusik är viktigare än EU-parlamentet. Synd att man inte har någon banjo.

Hörde på radion att valdeltagandet var lågt än så länge. Det finns kanske banjospelare lite varstans i Sverige, vad vet jag.
Skulle jag ha en banjo skulle jag nog föredra en tenor-variant, en 5-strängad känns för komplicerad i EU sammanhang. För det är ju det det är, komplicerat. Vi vet för lite, kan för lite, är dåligt insatta, dumma i huvvet helt enkelt. Därför känns en fyrsträngad tenorbanjo rätt i sammanhanget.

Och nog är det komplicerat. "Våra fäder stred till sig rösträtten, därför ska den användas!" Så nu är det bara att hitta på en massa val i tid och otid, alla gör sin plikt och röstar och känner att dom förvaltar sitt förfadersarv. Och inte fan krävde förfäderna att man skulle få välja in max 18 kandidater till ett parlament som består av 736?

Kommentarer
Postat av: Dwight

Banjo är det ju bara folk med dåliga tänder som spelar och har man dåliga tänder är man fattig. Ska det vara något att stå efter?? Att bete sig som en fattiglapp. Nej, tänk om. Flygelspelare brukar ha snygga tänder och det tyder på framgång så ta och skaffa dig en flygel att plinka lite på istället.

2009-06-09 @ 23:33:47
URL: http://dwight.blogg.se/
Postat av: Ljuramannen

Tack för din kloka synpunkt borgarjävel. Nu var jag lite otydlig i och för sig, jag skrev inte att jag tänkte ta med mig banjon till vallokalen och underhålla de röstberättigade. Har du någon lösning på hur man kan göra det med en flygel?

2009-06-10 @ 12:30:16
Postat av: Dwight

Flyttfirma, pucko...

2009-06-11 @ 13:37:41
URL: http://dwight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0