Aftonbladet vägleder vilsna väljare

Idag skrev jag ett brev till Jan Helin, chefredaktör på Aftonbladet. Tror ni att han kommer att svara? Det tror inte jag. Skulle i alla fall inte jag göra om jag hade makt och råd att skita i vanliga människor. Men här är brevet:


Tack Jan!


 

Jag har stått i valet och kvalet om jag ska rösta i EU-valet eller inte, men Din löpsedel idag fick mig att bestämma mig. Du ger två viktiga argument för att man ska rösta.


" Om du inte röstar gör någon annan det. Dessutom är det pinsamt. Här bygger de ett stort fint EU, fred och demokrati och vi... känner liksom inget."


 

Thäts it. Hela motiveringen. I tunnaste laget kan man nog tycka om man tänker på att Du faktiskt är chefredaktör för landets största kvällstidning. Fast det är väl helt enkelt så att du inte har så mycket mer att komma med, eller så undervärderar du dina läsare till den milda grad att du anser att det enda de begriper är skrämsel på dagisnivå.


 

"Om inte någon annan..." Man kan tänka så här också: Om inte någon annan röstar så gör ingen det, vilket gör det samma i ett val då vi får in 18 ledamöter till ett parlament som består av 736, alla ledda av lobbyister, gruppledare och andra påvar.


 

Och det här med pinsamt. Ska JAG skämmas för att DE, (just det, det står DE, inte VI... ) bygger ett stort fint EU...

Man känner sig som en skolpojke som fnissade med klasskompisen bredvid under luciatåget och blev kallad till rektor. Man skulle skämmas för att man inte uppskattade det fina lussetåget som någon hade ordnat för en.


 

Nej, jag tänker inte skämmas. DU, Jan Helin däremot borde. Men tack för dina ord som fick mig att bestämma mig. Jag bojkottar skiten och läser Kamratposten i fortsättningen. Den behandlar inte sina läsare lika nedsättande som DU och Din skittidning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0