Jan Godman...igen...

Nejdå. Inte har Jan Godman sagt ifrån sig sitt godamannaskap. Hans chef Överförmyndaren har jagat honom hela förra veckan med både telefon och e-post. Han svarar inte. Däremot har han ringt mitt ex och rapporterat vad Överförmyndaren skriver. Att han rapporterar till min exfru istället för att prata med sin uppdragsgivare anser jag vara minst sagt märkligt.

Nu har alltså denne gode man från han startade gjort följande:

  • Lovat mig ersättning för resor.
  • Svarat fortfarande jakande när jag ringer upp honom, men beklagat sig för att hans chef Överförmyndaren inte håller med honom.
  • Dagen efter skrivit ett brev, daterat det en månad tidigare, där han tar avstånd från samtalet dagen innan.
  • Efter ett samtal från mig, skickade Överförmyndaren ett brev till honom där hon tog avstånd från Jans bortförklaring och talade uttryckligen om att det är han som står för beslutet, Överförmyndaren lägger sig inte i det alls.
  • När jag ett bra tag efter detta ringde upp Jan, vägrade han motivera sitt beslut och lade på luren.
  • Jag åkte för att besöka honom, Jan var allmänt överlägsen, tyckte att jag skulle sluta bry mig om min son eftersom han nu är myndig och sa åter igen att han inte behöver motivera några beslut för mig. Därefter vägrar han att svara i telefon om jag försöker prata med honom.
  • Jag begärde ett samtal med oss två hos Överförmyndaren, med henne som lyssnande part. Hon lovade göra sitt bästa.
  • Överförmyndaren meddelar att Jan Godman avsäger sig uppdraget.
  • Min exhustru säger något annat.
  • Överförmyndaren har en månad senare inte sett några tecken på avsägande. Hon försöker få tag på Jan Godman som inte går att nå. Dock läser han uppenbarligen sin e-post.
  • Fortsättning lär följa.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Ring

Hej jag tror jag gillar din blogg. Kan du kontakta mig? [email protected]



//Ulrika

2009-10-16 @ 23:58:47
URL: http://insolvenssthlm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0