Mera P-vakt och mösskamera

Det finns två grupper av bilägare som helt kan strunta i att betala p-böter. De snuskigt rika och de överskuldsatta. Resten av mellanskiktet går och pyntar i sina femmor och guldtior och tittar sedan ängsligt på klockan hela tiden då de shoppar, uträttar ärenden eller t o m arbetar medan bilen står parkerad. Vi adliga däremot parkerar på trottoarer, mot färdriktningar, framför portar och lastplatser och när lapplisan eller p-nissen sedan kommer tar vi glatt emot vår böteslapp och önskar dem en god fortsatt arbetsdag, slänger sedan lappen på trottoaren och påpekar att nedskräpning är en polisiär sak, inget parkeringsärende.

För några år sedan kunde jag reta ihjäl mig på parkeringsvakter som stod bakom buskarna och tog tid. Nu bekommer de mig inte det minsta, så att bli fotad av en kamera i mössan lär inte bli aktuellt eftersom jag inte visar några tecken på aggressivitet. Med ett leende kommer man långt.

Men skulle samma mösskamerasystem införas i min hemstad skulle jag nog inte kunna låta bli att gå fram och reta p-nissarna lite då och då.

"DU HAR EN FUL MÖSSA, LA-LA-LA-LA LALLLLLAAAA! OCH DEN FÅR DU INTE TA AV DEJ, LA-LA-LA-LA LALLAA!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0