Brev till Mrs Anna Anka

Mrs Anna Anka

Hollywood

USA

 

Bäste fru Anka


Till att börja med vill jag gratulera för en lyckad tv-karriär i vårt från Er horisont både geografiskt och kulturellt avlägsna land. Skulle inte Ni bli framröstad som Årets Svensk skulle jag bli minst sagt förvånad.


Jag vill härmed erbjuda Er mina tjänster och är övertygad om att vi skulle få ett fruktbart samarbete på alla plan.


Det ryktas ju att Ni tänker slå Er in i politiken här i Sverige vilket vore högst önskvärt. Partisekreteraren hos Kristdemokraterna har ju uttryckt sitt gillande, något jag tror hela Sverige kan skriva under på. Visserligen har vissa inom partiet, exempelvis dess ledare tagit avstånd från hans uttalanden, men dylika bifigurer i partisammanhang är inget att bry sig om, Ni har ju själv träffande beskrivit den svenska jantelagen och dess falska natur, dvs. att alla som inte håller med en själv är avundsjuka.


Jag välkomnar Er alltså till Sverige. Och det är här jag själv kommer in. Jag kan nämligen erbjuda mina konsulttjänster vad beträffar Er kommande emigration. Jag har ett stort kontaktverk inom mäklarvärlden, i det politiska livet samt i sällskaplivet i övrigt. Jag kan erbjuda Er det mest fantastiska boende Ni önskar så länge pengar inte är ett problem, och det brukar det ju inte vara i Ert fall.


Jag rekommenderar att Ni bosätter Er i Östergötland, dess närhet till Stockholm samt dess undersköna natur gör att Ni kommer att trivas. I min hemstad har vi många fina bostadsområden som säkert kommer att falla Er i smaken. En tomt kan vi ordna vid havet i orörd mark som reserverats just för Er, Moder jord betraktar ju Er som sin absoluta medelpunkt och svenska landshövdingar är kända för sin hjälpsamhet så länge pengar åter igen inte är något problem.


Att sköta ett hem kräver sin kvinna och Ni har ju redan visat ett stort hjärta genom att ta hand om illegala invandrare och erbjuda dem arbete. I vårt land har vi hur många nationaliteter som helst att välja mellan, dock ej mexikaner och puertoricaner som Ni är van vid, men eftersom språket hittills enbart har varit ett problem för Er, kan vi garantera att ni kommer att känna Er som hemma. Vi har gott om andra sydamerikanska nationaliteter, sydeuropeer, afrikaner, you name it! Dock vill jag varna Er från att anställa ättlingar av forntida mongolstammar eftersom dessa ofta visar sig vara både krävande och arbetsskygga.


Er man behöver ju också ha ett arbete och även där är jag behjälplig. Har goda kontakter med en av de mer ledande orkestrar i nöjesbranschen som är villiga att ackompanjera honom när som helst. Vi har många exklusiva lokaler bara i min egen stad vars publik mer än gärna vill höra Er man sjunga Diana och se honom visa upp Er. Av dessa nöjessalonger kan jag nämna Olai Puben, Skeppet, Pizzeria Ljura… Platser ni som utlandssvensk säkert hört talas om.


Varför jag skriver på svenska, är för att jag som väluppfostrad svensk av den gamla stammen vill närma mig Er före Er man, ”Damerna först!” som vi sade på vår tid. Vill att Ni själv ska få smälta en illusion, en dröm, eftersom jag uppfattar Er som en känslig kvinna, och den kvinnliga intuitionen är ju den som mannen sedan följer. När Ni sedan bestämt Er, kan jag sköta det praktiska med Er man, enär ni själv ju är av uppfattningen att mannens plikt är att försörja kvinnan och Ert blivande partis slogan ”Kvinnan tige i församlingen”.


Den andra anledningen är att jag i skrivande stund är oklar med om Er man förstår vad Ni egentligen planerar, det som nu skrivs om Er är ju uteslutande på svenska, kan inte tänka mig att amerikanska medier skulle orka bry sig om en enda rad om Ert plastiska nonsensliv. USA är ju trots allt välsignad med kändisar som är både rikare, mer opererade och, tro det eller ej, ännu dummare än Ni. Jag inte alls övertygad att det i käre Pauls planer ingår att flytta till periferin för att bli en föredetting som försörjs av sin storkäftade kärring. Att vara föredetting i Sverige är inte lätt, tro mig, jag kan showbiz. I have met both Rock-Ragge and Burken.


Tänkte att Ni skulle få smälta mitt erbjudande under några dagar innan jag skickar det översatt till Er man. Om ni godtar mitt erbjudande, var vänlig och hör av Er snarast. Om däremot inte vill att jag skickar brevet till Mr Paul Anka, var vänlig och sätt in 1 000 000$ på mitt postgirokonto senast den 1/10 2009. Ni får numret i nästa brev.


Mvh Ljuramannen, Sunglasses & Cap Ltd.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0