Jag är stolt.

Detta blir förmodligen det näst sista inlägget på den här bloggen.

 

Åter igen har ett år gått.  Och vad skulle passa bättre än en intervju med en kossa till  arbetsmarknadsminister i Nya Wermlands-Tidningen (NWT).


"Att vi ger arbetsgivaren det här stödet varje dag visar också att det här är ingen arbetskraft att räkna med på det sättet."

 

Jag är stolt, Hillevi. Jag är stolt över att det är mig du talar om. En typ som inte är att räkna med kan väl med andra ord kallas oberäknelig? Det är jag det. Jag är stolt över att du, Hillevi, inte vill ha mig i din fabrik. För jag tänker inte jobba där heller. Jag vill inte ha dig som chef och räknar inte med dig heller. Du får hitta större idioter att umgås med, några som pratar ett språk som även du förstår. Jag har inte tid med såna som dig. Jag har bara ett liv och det livet omfattar tyvärr inte dig.

 

Det enda jag kräver av dig är en hyfsad försörjning så jag slipper stjäla. Och den försörjningen kan du fortsätta att betala som hittills via Försäkringskassan. Snacka med din kompis finansministern, han som i direktsänd radio sa till mig att det inte lönade sig att jobba. För andra kanske men inte för just mig och det hade han absolut rätt i. Låt honom sköta det där så slipper vi varandra i fortsättningen också. Han kan förresten sätta in pengarna direkt på mitt konto så slipper ni bråka med Försäkringskassan.

 

För övrigt önskar jag alla ett Gott Nytt År. Nästa år hittar mitt skrivande nya vägar. Blogg.se stängde av den här bloggen en gång. Det var en gång för mycket. Bloggen får dock stå kvar för det finns trots allt en del citat på den som folk brukar hänvisa till. De censurerade publicerar vi någon annanstans vid något annat tillfälle när de åter igen behövs. Till exempel när frågor om assistansbolag blir aktuella eller om personer som har hängts ut börjar visa sig i offentligheten med titlar som de inte har eller uppdrag de inte har förtjänat på ärligt sätt. Bilderna och inläggen finns kvar i datorn.

 

Till dess: Ha det! Återkommer om ny adress så smått. I det sista inlägget.

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


pingat på intressant.se och Twingly


 Dela Creeper

Kommentarer
Postat av: VK

Sluta blogga och lägg lite tid på att söka arbete eller utbilda dig istället. Lycka till!

2010-12-28 @ 20:37:11
Postat av: Ljuramannen

VK: Som jag skrev, sånt där har jag inte tid med.

2010-12-28 @ 23:36:31
Postat av: NoCash

Så länge vi arbetslösa som är i FAS 2 och Fas 3, inte syns i statisiken som arbetssökande???



Så existerar vi inte alls. Att trolla med dessa siffror är ett måste för vårt enda Svenska Arbetarparti (Nya Moderaterna).



Den stora frågan vi arbetslösa undrar över är...

Var f-n finns alla nya arbetsmöjligheter som ger en vanlig inkomst som inte bygger på bidrag eller socialbidrag???



Inte i Sverige i alla fall!



Gott Nytt År Ljura!



NoCash

2011-01-01 @ 01:41:43
URL: http://nocashismyname.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0