En dag för Haiti

- Kronofogdemyndigheten, vad kan jag hjälpa till med?

- Tjena, det är Ljuramannen, The Man of Ljyoura you know.

- Kan jag få ditt personnummer.

- Åmendö! Du känner väl mej!

- Vi har visserligen talats vid men...

- Dö, nu är det jag som pratar, du brukar inte lyssna på mej, men just nu är det jag som skiter i dina regler för nu är det katastrof. Det handlar om Haiti.

- Haiti?

- Ja. Haiti. Du vet, medelsvennarna har bestämt sej för att ge bort en timmes lön just idag för haitierna och där tänkte jag vara med. Men det går inte utan din hjälp.

- Jag förstår inte...

- Jo, nu exakt klockan 13.00 så ger du fan i att dra av en endaste krona från mina obetalda underhåll. Förresten, ta två timmar, så kan CSN också få va med!

- Men det går ju inte till riktigt så...

- Åsså fullkomligt skiter du i alla P-bolag, inkassofirmor från AK till Sergel, Justitia behöver du inte bry dej om för dom har jag redan pratat med och dom lovade att inte utmäta en enda räkning under en timme förutsatt att jag inte skickar dit mina kompisar.

- Du ska få tala med...

- De ska jag så fan heller, du ser till att det här går i lås. Jag får det till 8 timmar, en heldag. Inget inkasserande från mitt konto på en dag. En heldag för Haiti. Och den dagen är idag.

- Men vänta nu lite...

- Bra. Då säger vi så. Du kan ta ledigt resten av dan. Vi hörs!



Läs även andra bloggares åsikter om ,

Dela

Kommentarer
Postat av: Corner

fniss



Gick de verkligen med på det?

2010-01-22 @ 14:51:17
Postat av: Ljuramannen

Det är väl klart! Kronofogden är inte omänskliga, klart att de ställer upp för folk i nöd!

2010-01-22 @ 16:35:32
Postat av: Nattljus

Hahaha.



Dagens andra goda garv!

2010-01-22 @ 18:15:51
URL: http://obestand.blogg.se/
Postat av: Ullis

Ja, tjena..

2010-01-22 @ 23:10:53
Postat av: Ljurakvinnans granne

skrattar så jag hickar



Härligt skrivet :):):):)

2010-01-23 @ 10:19:59
Postat av: Inspirera

HAHAHA...jag bara jublar en till som vågar skriva om Haiti...Sverige har redan skickat miljoner dit och nu en timme av arbetarens lön. Självklart ska indrivarna dra sitt strå till stacken...Nu låter du inte alls bitter lite småretlig bara ;-)

2010-01-23 @ 11:30:19
URL: http://inspirera-inspirera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0