Jag är kompis med en kändis!

Helena Rivière trodde jag var en av moderaternas mer osynliga marionetter i den mer fascistoida falangen som då och då kunde bemöda sig med ett spydigt brev till någon av regeringens undersåtar för att sedan glömma bort vederbörande. Därför känner jag mig extra stolt idag, då hon i verkar ha blivit något av "dagens snackis" som ungdomarna säger. När hon med den lika sorgliga figuren Gunnar Axén i gårdagens debattartikel i Aftonbladet skuldbelägger en sjukskriven trebarnsmamma visar hon med all tydlighet att Moderaterna antingen tror att väljarna verkligen är masochister eller att de har tappat förståndet totalt. När man ett valår åter går ut med budskapet att de svaga (folk med skitjobb) får det bättre på bekostnad av de ännu svagare (de som inte har jobb alls), har man nog missbedömt en hel del. Mona Sahlins väska är inte  lika gångbar som Perssons herrgård. Min övertygelse är att man inte valde borgarna till makten, man valde bort Göran Perssons herrgård och taskiga attityd.

Att varken Axén eller Sköna Helena vill förstå hur Försäkringskassan och systemet drabbar folk ur de lägre stånden behöver jag väl ens kommentera, det gör deras artikel så bra ändå. Eller brevet jag själv fick av Rivière, ett svar på en lång och utförlig förklaring som hon sopar undan med några rader. Att få över 50 000 i månaden plus folkets förtroende för att äga denna insikt är avundsvärt! Jag har visat den förr men vi tar den en gång till, det är idag som det finns mediavärde i det! Tänk, Ljuramannen har brevväxlat med en kändis! Inte ens Charlotte Perellis hårlock i plånboken skulle slå det! Here it comes, favorit i repris:

"Enda chansen för dig att komma ur skulderna är väl just att du jobbar allt vad du kan och att Kronofogden tar allt över existensminimum tills du är fri.

Jag förstår att det är tufft, men du har ju rätt till ett grundavdrag på 100 000 kronor i relation till Försäkringskassan?

Dessutom kan ju skulden diskuteras med Försäkringskassan om det finns synnerliga skäl."


Kära Sköna Helena! Nu när vi är nästan kompisar, skulle inte du kunna följa med mig till Försäkringskassan och diskutera de synnerliga skälen med dem? Eller du kanske kan ringa till dem? De kanske inte lägger luren i örat på dig på samma sätt som på mig, speciellt nu, när du har skrivit en sån fin artikel till deras ära!


Vänliga hälsningar
Din tillgivne
Ljuraman

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

 Dela

Kommentarer
Postat av: Ljurakvinnans granne

Diskutera med Försäkringskassan??

Den skulle jag vilja se! Min bror försökte det iom att han inte hade pengar till underhållet..

Nu sitter han snällt fast i kronofogdens register..

Medan han X fru? Plockar ut hur mycket pengar som helst..Hon fick ju sin höga utbildning iom att min bror var hemma med deras barn under tiden hon pluggade..Men att hon skulle efterskänka underhållet?? Nej Nej Nej.. det gjorde hon inte nej! Rätt ska vara rätt??

Sen kan man ju diskutera vad som är rätt eller fel!!! usch



2010-01-26 @ 12:07:08
Postat av: Mannan

Gunnar Axén går fortfarande lös...



Men visst fan är det märkligt att en kvinnomisshandlare som Axén, som då kostar skattebetalarna miljoner i form av sjukhusvård, ofta akut för den slagna, sjukskrivningskostnader, produktionstapp, inkomstbortfall och följande pensionstapp, minskad konsumtion därav samt, inte minst, förlängning av vårdköerna då en slagen kvinna automatiskt sätts före en planerad höftledsoperation, att en upphovsman till detta elände ska få sitta i riksdagen?!?

2010-01-26 @ 13:25:28
URL: http://resurspank.blogspot.com
Postat av: Inspirera

Jag vill ha din autograf...tror den blir värd en hel del efter att du tågat in hand i hand med denna ljuva kvinna vid din sida och diskuterat de synnerligga skälen. :)



2010-01-26 @ 22:13:19
URL: http://inspirera-inspirera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0